.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آموزش نانوايان رشت براي ارتقاي كيفيت نان

معاون برنامه‌ريزي و عمران فرماندار رشت با بيان اينكه كيفيت نان در رشت به شرايط مطلوب نرسيده است، گفت: امسال بحث آموزش نانوايان براي پخت نان با كيفيت‌تر به صورت منظم توسط فني‌ و حرفه‌اي گيلان انجام مي‌شود.

غلامرضا رحيمي با اشاره به وضعيت كيفيت نان‌هاي اين شهر با توجه به افزايش قيمت گندم، اظهار داشت: افزايش قيمت ارتباطي به ارتقاي كيفيت نان ندارد بلكه بحث افزايش گندم ناشي از هزينه‌هاي قيمت تمام شده نان است.
وي با بيان اينكه موضوع كيفيت نان يك بحث رقابتي است، افزود: مردم در هر جا كه نان با كيفيت‌تر ارائه مي‌شود به سراغ همان نانوايي مي‌روند.
معاون فرماندار رشت با اشاره به اينكه هنوز در بحث كيفيت نان در رشت به شرايط مطلوب نرسيده‌ايم، تصريح كرد: اين موضوع دلايل مختلفي دارد كه يكي از آنها موضوع كيفيت آرد است.
وي با اشاره به اينكه در گيلان گندم توليد نمي‌شود، اظهار داشت: تمام گندم‌هاي گيلان از استان‌هاي ديگر مانند گرگان، اردبيل، قزوين و ديگر استان‌ها وارد مي‌شود.
رحيمي بحث كنترل بيشتر بهداشت در توليد نان را از مهم‌ترين برنامه‌هاي فرمانداري رشت ذكر كرد و افزود: به همين منظور امسال در راستاي برنامه‌ريزي، شناسايي و عمليات اجرايي، بحث آموزش نانواهاي شهرستان رشت توسط فني‌ و حرفه‌اي استان عملاً اجرا مي‌شود.
وي به ديگر برنامه‌هاي فرمانداري براي كيفيت نان اشاره كرد و گفت: با توجه به آزادسازي گندم و آرد بايد به طرفي پيش رويم كه كارخانه‌دار از هر جا كه تشخيص مي‌دهد گندم آن مرغوب است، گندم وارد كند.
معاون فرماندار رشت ادامه داد: در اين زمينه با بازرگاني استان رايزني صورت گرفت كه سيلوها در اختيار كارخانه‌داراني كه آرد توليد و خريداري مي‌كنند قرار گيرد تا ذخيره‌سازي گندم انجام شود.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر سيلوها در اختيار غله است، تصريح كرد: اين هماهنگي براي ذخيره‌سازي آرد و گندم توسط كارخانه‌داران در حال انجام است.
رحيمي با بيان اينكه در گيلان امكان ذخيره‌سازي گندم نداريم، خاطرنشان كرد: به همين منظور مي‌خواهيم فضاي مورد نياز در اختيار كارخانه‌داران قرار گيرد.
وي از فعاليت بالغ بر يك‌هزار و 70 نانوايي در رشت خبر داد و افزود: نظارت بر اين نانوايي‌ها به همان شيوه گذشته توسط فرمانداري، غله، بهداشت، و بازرگاني انجام مي‌شود و در صورت عدم رعايت موازين بهداشتي برخورد لازم انجام مي‌شود.
معاون فرماندار رشت درباره تعداد پرونده‌هاي تخلف نانوايي‌هاي اين شهرستان تصريح كرد: از ابتداي سال جاري بالغ بر 90 پرونده تخلف نانوايي‌ها تشكيل شد و مورد بررسي قرار گرفت كه به برخي از آنها تذكر كتبي و شفاهي داده شد و تعدادي نيز توبيخ شدند.
وي بخشي از نظارت‌ها را مربوط به صنف نانوايي‌ها دانست و اظهار داشت: امسال تسهيلات براي تبديل فضاي بهداشتي نانوايي‌هايي كه دچار قدمت هستند، اعطا مي‌شود.
رحيمي با تاكيد بر پيگيري امر آموزش نانوايان بيان داشت: آموزش نانوايان و عوامل توليد كننده بايد آموزش‌هاي لازم را بگذرانند و امسال به صورت منظم اين امر را در برنامه كاري خود داريم.
وي آموزش نانوايان را در كيفيت نان تاثيرگذار دانست و افزود: اين آموزش‌ها كمك مي‌كند تا نانوا دماي مورد نياز براي پخت نان را داشته باشد و نان با كيفيت تحويل مردم دهد.
معاون فرماندار رشت بازرسي از مجامع صنفي و نانواييها را از ديگر برنامه‌ها ذكر كرد و بيان داشت: اين بازرسي‌ها براي كنترل بهتر انجام مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: توصيه ما به مردم اين است كه در صورت مشاهده عدم رعايت بهداشت در نانوايي‌ها موارد را به 124 بازرگاني و يا 7222005 -0131 اطلاع دهند.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.669 seconds.